Saturday, February 13, 2010

KUALA LUMPUR

13 hb feb 2009.

Assallamulaikum Wktbh dan Salam Satu Malaysia.


Hari ini sabenarnya genap satu bulan aku menetap dikuala lumpur kota raya yang menjadi igauan ramai orang untuk menetap disini, tetapi bagi diriku ianya menjadi satu igauan sebaleknya, terlalu banyak yang perlu aku korbankan untuk segera menyesuaikan diri dengan tuntutan kehendak kehidupan ditengah Kota Raya ini dan ramai juga yang gagal untuk menyaingi kepantasan corak hidup dikota ini.

Bagi diriku aku juga termasuk dalam statistik orang-orang yang belum berjaya untuk menjadi penghuni di-Kota Raya ini, segalanya bergerak begitu pantas sekali dan setiap hari juga kita terus mengejar sesuatu, sesuatu yang tidak pasti dan jelas itulah asam garam penduduk Kota Raya ini inilah apa yang dikatakan untuk hidup disini kita kena jadi pemburu, memburu waktu dan tika.

Sejak aku ditukarkan ke-Ibu Pejabat aku tidak banyak masa yang terluang justeru kesempatan untuk aku mengemaskini blog adakalanya menuntut masa luang ku yang tinggal sedikit itu, tetapi aku tidak harus jadikan itu sebagai satu alasan yang mana sepatutnya aku yang mengatur masa bukan masa yang mengatur aku, justeru itu mulai dari saat ini aku akan pastikan aku punya masa untuk melakukan sesuatu yang aku suka. Sebulan telah aku tinggalkan kehidupanku diestet aku sabenarnya amat merinduinya segalanya, kicauan burung dan deruan angin segar menjadi penawar ketika kesunyian dan aku tak tahu bilakah akan aku dapat menikmati kembali saat-saat itu, aku pasrah dengan ketentuan taqdir yang Maha Esa.

No comments:

Post a Comment