Friday, September 11, 2009

BLUE OCEAN

11.17 mlm.

Kesibukkan sering menghimpit aku kebelakangan ini ada kalanya kurasakan masa yang ada jauh dari mencukupi meskipun ku cuba mengatur segala-galanya banyak perkara-perkara atau tugasan yang muncul diluar jangkaan dan segalanya perlu diselesaikan dengan segera atau mempunyai time frame yang amat singkat sekali itu yang menjadikan keadaan tidak terkawal ada ketikanya. Tetapi segalanya itu bukan dengan kehendak ku tetapi tuntutan tugas dan tanggung jawab yang perlu aku penuhi selagi aku masih digelar pekerja yang dibayar gaji.

Keadaan hari ini jauh berubah berbanding dengan bila aku mula terlibat dengan kerjaya ku ini aku tak tahu adakah disebabkan oleh perubahan zaman atau kita menjadi begitu rakus dan ghairah untuk membuktikan sesuatu yang adakalanya ianya diluar jangkauan kita, tak cukup dengan Red Ocean kita telah mula cuba terokai apa yang dipanggil Blue Ocean istilah-istilah yang baru dan punya pengertian yang amat luas dan Abstrak sekali dan yang pasti istilah tidak terpadam dari kamus kehidupan kita.

Persoalannya ialah adakah kita semua telah dipersiapkan untuk menghadapai segalanya itu dan untuk kita berada dilautan biru itu hanya ada dua kemungkinan sahaja iaitu samada kita akan berjaya mengharungi ombak dan badai yang mengganas atau kita akan karam dan akhirnya lemas dilautan ciptaan kita sendiri. Walauapapun aku masih berfikiran positif dan masih terus berusaha untuk mengharungi lautan biru ini walaupun hanya berbekalkan sebuah perahu kecil dan pendayung cuma persoalannya sampai bilakah perahu yang aku naiki berserta dengan pendayung itu mampu bertahan setiap kali badai melanda dan inilah juga yang sering menghantui aku.

Sesungguhnya inilah jalan yang aku pilih dan aku akan teruskan jua selagi kudrat ku masih mengizinkan inshallah.

No comments:

Post a Comment