Monday, September 28, 2009

SALAM SYAWAL

27HB sept. 2009 bersamaan 7hb syawal 1430.

Assallamulaikum Wkbth. dan salam sejahtera,

Hari ini telah tujuh hari kita berada didalam bulan syawal dan ini juga bermakna Ramadhan al mubarak telah meninggalkan kita tak tahulah samada kita masih berkesempatan untuk bertemu kembali diRamadhan yang akan datang ataupun sebaleknya hanya ALLAH Swt. sahaja yang maha mengetahui. Apapun kita tetap bersyukur setidak-tidaknya kita telah berjaya menjalani ibadah puasa dengan sebaiknya mudah-mudahan ianya diterima yang maha esa inshallah..

Syawal merupakan bulan bermaafan-maafan untuk itu dikesempatan ini aku menyusun jari sepuluh memohon maaf zahir dan batin andainya tutur kata ku, coretan blog ku ada menyinggung sesiapa sahaja samada ku sedari maupun sebaleknya yang berlaku telah pun berlaku dan andainya boleh ku undurkan waktu aku pasti tidak akan sekali-kali cuba untuk menyakiti hati sesiapa tetapi itulah fitrahnya manusia yang tak lekang dari membuat kesilapan dan kesalahan bagi ku yang penting jangan malu untuk mengakui kesalahan dan kelemahan kita kerana hanya dengan cara itu kita akan terus dihormati.

Syawal tahun ini bagi aku sama seperti yang terdahulu, tetapi kedatangan syawal tetap aku tunggu disebabkan hikmahnya yang tersendiri yang tidak dapat dirungkai dengan kata-kata bagi aku inilah masa untuk kita dapat berjumpa dengan saudara mara, rakan taulan yang terpisah dek kekalutan ciptaan kita yang belum tentu berpenghujungnya tetapi ini tidak dapat memisahkan kita dari tuntutan tugas seharian yang semakin mencabar dan menguji ketabahan serta keimanan apa pun aku PASRAH mengharunginya demi meneruskan kehidupan dan masa depan anak-anak.

No comments:

Post a Comment