Monday, August 23, 2010

MASA YANG BEREDAR


24hb august 2010, bersamaan 14ramadhan 1431.


Assallamulaikum wktbh.

Aku dapat merasakan yang masa berlalu agak lambat kebelakangan ini aku tak dapat mencari kenapa walaubagaimanapun samada lambat ataupun cepat aku perlu tempuhinya demi sebuah kehidupan. Putaran masa sabenarnya banyak dipengaruhi oleh faktor bebenan yang perlu dipikul atau pun dilalui seseorang sekiranya ianya sesuatu yang indah aku percaya kita akan dapat merasakan yang kitaran masa itu bergereak begitu pantas dan cepat sekali sehingga tanpa kita sedari sehari berlalu meninggalkan kita.

Kuala Lumpur sebuah kotaraya yang indah pada nama banyak mengajar aku kehidupan sabenar benarnya. Darjat kehidupan di-kotaraya ini begitu ketara sekali dimana kemewahan dan kekayaan diterjemahkan dimana-mana dalam bentuk kebendaan dan jurang ini semakin ketara dari hari kehari persoalannya dimanakah kedudukan kita dewasa ini dan apakah kita akan terus berada diposisi yang sama selamanya dan adakah kita ini ditafsirkan dalam golongan yang tidak cukup pintar atau kuat berusaha untuk merealisasikan impian kita atau sekadar cukup dengan yang kita ada.

Inilah sabenarnya dilemma yang sering dihadapi oleh penghuni kotaraya ini dan aku tidak terkecuali dari stastik itu dan itu lah sabenar cabaran yang perlu dihadapi demi mengisi masa masa yang terus beredar pergi tanpa sedikit pun rasa belas.

No comments:

Post a Comment