Friday, October 30, 2009

LIKU-LIKU KEHIDUPAN


Bold

31HB dec 2009.


Assallamulaikum dan salam sejahtera.


Hari ini adalah hari terakhir dalam bulan oktober 2009 dan ini juga bermakna kita pasti tidak akan lagi menemui tahun ini dimasa-masa yang akan datang dia pergi meninggalkan kita atau kita yang meninggalkannya walau apa pun situasinya kita tetap meninggalkan atau ditinggalkan itulah hakikat kehidupan yang realitinya kita semua akan tempuhinya. Ada ketikanya aku merasa sedih dan terharu untuk melaluinya tapi apakan daya ku kehidupan perlu diteruskan demi kesinambungan generasi akan datang kerana apa jua yang kita tinggalkan hari ini itulah yang akan diwarisi oleh mereka dimasa akan datang.


Aku sabenarnya masih tercari-cari arah tuju ku dengan sisa baki kerjaya ku yang semakin singkat ini, aku seharusnya mempersiapkan diri dari segi fizikal dan mental sabelumnya aku melalui satu fasa lain dalam kehidupan ku ini, sesungguhnya ianya bukan sesuatu yang mudah untuk ditempuhi apatah lagi satelah mengharungi kerjaya untuk satu tempuh yang panjang atau lebih tepat lagi hampir separuh dari usiaku ku dambakan untuk kerjaya ku ini dan bila sampai waktunya kita terpaksa meninggalkannya begitu sahaja. Aku pasrah kerana diantara kami ada kontrek yang perlu ku patuhi dan aku tidak sekali-kali akan menyerah kalah dalam meneruskan perjuangan ku yang tak akan pernah selesai.


Dalam mencari horizonnya yang tersendiri aku seringkali tewas dalam pembikinan tetapi aku tetap yakin jatuh dan bangkit semula itu adalah lebih baik dari jatuh dan berdiam diri mengenang nasib, setiap yang berlaku pasti akan meninggalkan impaknya yang tersendiri bagi ku cebisan-cebisan kegagalan inilah sabenarnya yang banyak menjadikan ramai orang yang berjaya dan aku yakin aku akan menjadi salah seorang darinya inshallah......

No comments:

Post a Comment