Wednesday, July 15, 2009

KEISTIMEWAAN DIRI


15 hb. july 2009.

Assallamulaikum dan salam sejahtera.


Bertemu lagi didalam catatan dairi ini dan hari ini aku ingin membicarakan soal kehadiran kita ini didalam apa juga situasi dirasai atau sekadar pelengkap kepada keadaan semasa dan persekitaran semata-mata jika ini terjadi kepada diri kita alangkah malangnya kita justru itu kita semestinya terus berusaha agar kita tidak tergolong didalam spesis yang dinyatakan tadi.


Setiap insan mempunyai keistemewaannya yang tersendiri sering kali kita tidak dapat mengesan maupun mengcungkilnya sendiri adakalanya kita memerlukan bantuan dari orang lain untuk mengesan kebolehan kita dan sering juga berlaku ianya muncul dengan sendirinya maupuan jika keadaan benar-benar mendesak kita kesimpulanya situasi berperanan untuk membantu kita didalam menonjolkan keupayaan ataupun keistimewaan yang ada dalam diri kita. Putusasa merupakan ucapan orang yang gagal dan tidak bermotivasi keadaan ini berlaku lazimnya kerana rendah keyakinan diri ataupun kita putus harap dalam kehidupan.


Dalam dunia yang penuh mencabar dan komplek ini memerlukan kita lebih kental dan berkeyakinan tinggi dalam mengharungi hidup jadikan orang-orang yang telah berjaya sebagai contoh untuk kita mengejar impian kita dan andainya kita mampu mencapai separuh dari kejayaan mereka bermakna kita juga mampu melaksanakan. Keazaman yang tinggi diadun dengan kemahuan yang membara tanpa pernah kenal penat dan putus asa merupakan resipi dalam kejayaan ditambah pula dengan doa yang tidak putus-putus inshallah kejayaan akan menjadi milik kita semua.

No comments:

Post a Comment