Wednesday, July 1, 2009

ABU DHABI KE KLIA


1hb julai 2009.

Assallamilaikum Wktbh.


Kami transit di-Kota Abu Dhabi kira-kira enam jam bagiku ia merupakan satu penantian yang amat menyeksakan apatah lagi jam telah menunjukkan pukul 9 malam atau kira-kira jam 2 pagi waktu malaysia, penerbangan saterusnya ke-Klia hanya akan berlepas pada jam 2 pagi waktu tempatan, segalanya itu sabenarnya jika kita amati dan perhalusi merupakan sebahagian dari dugaan yang perlu ku tempuhi dalam menguji erti kesabaran. Kedinginan malam dilapangan terbang Abu Dhabi menyusuk hingga ketulang sum-sum ku dan kebetulan kami tidak membawa bersama baju sejuk kami satu keadaan yang amat kontrast berbanding Kota Mekah.


Satelah sekian lamanya menunggu akhir saat yang dinanti-nanti pun tiba masing-masing berebut-rebut untuk masuk keperut kapal terbang untuk melabuhkan punggung dan saterusnya melelapkan mata samentara meneruskan penerbangan ke Klia termasuklah diriku. Keletihan yang ku rasakan tadi sedikit sebanyak terubat jua akhirnya dan aku pun terlena tanpa aku sedari sehinggalah pramugari hadir untuk membawa hidangan yang aku sendiri tak pasti samada makan malam ataupun untuk sarapan pagi.


Akhirnya kami selamat mendarat di-Klia pada jam 2.40 petang dan berakhirlah satu episod dalam perjalanan ku dan bermulalah epilog baru dalam kehidupanku dan keluarga ku. Di-kesempatan ini aku ingin merakamkan rasa terima kaseh yang tidak terhingga kepada semua yang terlibat secara langsung ataupun tidak hingga akhirnya aku dimana aku bermula begitu juga syarikat penerbangan Etihad yang membawa kami dengan izin ALLAH Swt. meskipun semasa perjalanan pergi salah seorang anakku tidak mempunyai boarding pas apa pun jika ALLAH Swt. menghendakinya semuanya boleh berlaku. Terimakaseh Semua.

No comments:

Post a Comment