Monday, July 6, 2009

KESINAMBUNGAN KEHIDUPAN


6hb july 2009.


Meskipun telah beberapa hari kami pulang ketanah air namun aku masih lagi belum dapat menyesuaikan diri dengan waktu tidur ku adakalanya terasa amat mengantuk pada waktu-waktu yang tidak sepatutnya ini berpunca dari perbezaan waktu diantara Kota Mekah dan Malaysia apapun kata pepatah alah bisa tegal biasa dan aku kena segera mengadaptasikan diriku agar ianya nanti tidak menganggu tugas-tugas harianku dan ia juga merupakan Amanah yang perlu aku galas dalam memastikan ESPEK terus mampan.


Pada masa yang sama bermulalah episod baru didalam kehidupan ku masih terngiang-ngiang dicuping telingaku antara lain kata-kata ustaz yang membawa kami iaitu kita samestinya bertambah baik dari masa kesemasa sabelum dan salepas menunaikan Umrah itulah tanda-tanda Umrah yang Mahbrur mudah-mudahan aku termasuk didalam golongan yang dinyatakan itu. Saban hari kita menghadapi berbagai cabaran dan rintangan dan selalunya kekangan-kekangan inilah yang menjadikan kita mudah lupa dan alpa dengan apa yang sabenarnya kita cari didunia ini kerana pencarian kita sudah pasti tiada penghujungnya.


Sebaiknya ialah pada setiap detik kita perlu sentiasa mengingatkan diri kita apa yang terbaik didunia maupun Akhirat jika ini dapat terus berlegar dikotak pemikiran kita inshallah kita akan berada dilandasan yang betul. Ingatlah pepatah ini : KEMATIAN BUKAN HANYA UNTUK ORANG TUA TETAPI UNTUK SEMUA YANG HIDUP. Wallahuallam.

No comments:

Post a Comment