Monday, July 13, 2009

SEKADAR RENUNGAN


Assallamulaikum Wktbh.

13hb. july 2009.


Kebelakangan ini aku agak sibuk dengan urusan kerjaku begitu juga dengan kehidupan seharian ku tetapi itu semua bukan merupakan penghalang untuk aku tidak mengemaskinikan blog ku hanya aku perlu pandai mengurus masa ku agar apa jua yang sepatutnya ku selesaikan perlu diselesaikan mengikut masa yang telah ditetapkan inilah displin diri memainkan peranan penting dalam menentukan hala tuju kehidupan kita.


Aku dapat merasakan kini kehidupan seharian ku lebih tenang dan tenteram ruang-ruang kosong yang dahulunya terdapat dalam hidupku kini makin berkurangan, pengisian masa lebih teratur dan bermakna ini disebabkan oleh pencarian yang telah ku temui, amat sukar untuk aku gambarkan dengan bait-bait perkataan atau penulisan tetapi hakikatnya itulah dia yang sabenar-benarnya semuga keadaan ini terus bertambah baik dari masa kesemasa inshallah.


Hari ini merupakan hari yang ke-37 kepulangan aku dari Tanah Suci dan masa beredar begitu pantas sekali lantas aku teringat kepada apa yang tuan guru ku berkata bagi kanak satu hari dirasakan begitu lama sekali tetapi bagi orang-orang yang telah berusia satu hari dirasakan terlalu amat singkat sekali jadi renung-renungkanlah.

No comments:

Post a Comment