Sunday, August 16, 2009

HARI Q.


Ahad 16hb ogos 2009.


Bertemu kembali diruangan blog ku dan salam sejahtera kepada rakan-rakan pembaca kali ini aku ingin bercerita tentang hari Q yang baru lepas diadakan iaitu pada 5hb ogas yang lalu banyak perkara yang menarik dan boleh dijadikan pengajaran daripadanya. Sepertimana biasa hari Q diadakan pada setiap tahun dan setiap kali itu jugalah pasti dikalangan rakan-rakan kita yang akan menang anugerah mengikut kategori yang dipertandingan dan sebagaimana biasa aku tidak ketinggalan untuk mencalonkan nama-nama yang kurasakan ada potensi untuk berjaya dan meraih anugerah.


Dari beberapa nama yang ku calonkan akhirnya seorang penolong pengurus dan seorang kerani ku memenangi dalam kategori masing-masing pada saat itu satu yang bermain didalam fikiran ku ialah akhir aku berjaya mendidik anak buah ku untuk mencapai kejayaan bahawa sesungguhnya kayu pengukur kejayaan sabenar kita mendidik anak buah kita ialah kejayaan atau pengiktirafan yang mereka terima didalam hal ini aku rasakn to a certain extent aku berjaya meskipun masih ada lagi yang masih belum berjaya. Satu kepuasan yang tidak terhingga ku rasakan dan sejarah tercipta hari ini bahawa semua orang boleh berjaya jika kita berusaha untuk berjaya disamping mempunyai attitude yang positif kearah kejayaan.


Tiga anugerah yang dicapai dalam satu estet merupakan pencapaian yang amat membanggakan dan ku harap ini akan menjadi pendorong kepada kakitangan lainnya untuk terus berusaha gigih dan akhirnya menurut jejak langkah yang sama demi kemajuan espek keseluruhannya hanya mereka yang cemerlang sahaja dapat memacu espek kesatu tahapnya yang tersendiri. Kepada pemenang saya ucapkan tahniah dan yang tidak berjaya jangan berputus asa peluang senantiasa terbuka dengan syarat kita bersedia untuk berubah dari baik kepada cemerlang.


Aku sering teringat kata-kata hikmah ini "KEPUASAN SABENAR IALAH BUKAN APA YANG KITA CAPAI TETAPI BAGAIMANA IANYA DICAPAI" percayalah kita semua adlah insan yang cemerlang hanya kita kena berada ditempat yang betul pada masa yang betul.

No comments:

Post a Comment