Saturday, August 15, 2009

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI

Ahad 10.20 mlm.

Aku teruskan catatanku ini dengan cuba mengingati sesuatu yang pasti tidak akan aku lupakan iaitu jamuan makan malam jasamu dikenang dan kali ini sahabatku sdr Lahbudin bin Suliman yang hampir sama dangan nama arwah ayahku telah bersara wajib mulai 18hb july 2009 dan bagiku ia merupakan satu kehilangan yang amat ku rasakan kerana kami sama-sama memperjuangkan misi dan visi Espek sabelum ianya diterjemahkan menjadi apa yang kita semua nikmati pada saat ini .

Antara lain ucapannya yang amat menyentuh hati dan perasaan ku ialah kenanglah jasa-jasa kami semua dan segala pengorbanan yang kami curahkan ada kalanya terpaksa menggadai nyawa demi menjayakan ladang ladang Risda dan memastikan peserta-pesertanya terbela dan menikmati kehidupan yang lebih baik. Aku masih tercari-cari jawapan yang sering berlegar di kotak pemikiran ku adakah jasa-jasa kita itu benar-benar dikenang itulah persoalan yang ku sedang mencari jawapannya.

Sungguhpun pun begitu aku tidak akan berputus harap kerana inshallah aku percaya akan ada sesoarang yang akan hadir untuk mengenang jasa jasa yang talah kita tabur selama ini dan ada yang telah berkhidmat melebehi tiga puloh tahun atau sapertiga usia kehidupan kita dan ada juga yang telah menyahut seruan Illahi, ALFATIHAH.... yang pasti perjuangan ku masih belum selesai.

No comments:

Post a Comment