Saturday, August 15, 2009

SEBUAH KEHIDUPAN

15hb August 2009.

Assallamulaikum n salam sejahtera.

Ini merupakan catatan aku yang pertama bagi bulan ogos ini, telah agak lama aku tidak mengemas kini kan blog aku dan yang pastinya keadaan seumpama ini amat jarang berlaku pada diri ku tetapi entah mengapa pada bulan ini kesibukkan yang luar biasa berlaku terhadap diriku tetapi itu semua tidak boleh aku jadikan alasan kerana yang pasti masa tidak menanti kita, kita yang harus pandai mencari masa dan didalam hal ini adakalanya aku tewas olehnya begitulah hebatnya masa berbanding kita. August telah pun lima belas hari meninggalkan kita dan ini bermakna kita hanya ada enam belas hari lagi untuk dilalui dan dalam bulan ini juga lah kita umat islam akan menjalani ibadah puasa salah satu rukun islam yang kelima.

Rasanya baru sangat kita berpuasa dan menyambut aidil fitri dan kini Ramadhan menjelma lagi hakikatnya kesibukkan yang kita cipta sendiri selalunya melekakan kita yang tanpa kita sedari usia terus meningkat sedangkan banyak lagi yang belum dapat kita lakukan begitu amal amalan kita ada kalanya aku merasa amat takut sekali mengenangkannya tetapi yang penting jangan cuba lari darinya tetapi hadapinya dan berusaha untuk memenuhinya.

Aku baharu sahaja menyelesaikan pembentangan budget 2010 dan dengan pembentangan ini bermakna aku hanya perlu berbuat dua kali sahaja itu pun dengan izin ALLAH Swt. dan salepas itu aku tidak lagi pelu untuk melakukannya kerana sudah sampai masanya aku untuk bersara wajib dalam perkhidmatan ku apa pun aku amat bersyukur kerana diberi kesehatan untuk menghadapi dan mengharungi segalanya walaupun adakalanya aku sebagai manusia biasa ada juga rasa tertekan oleh tuntutan kerjaya ku yang semakin mencabar dan memerlukan komitmen yang amat tinggi lagi jitu.

Aku amat bersyukur kerana keluarga sentiasa berada dibelakangku walaupun aku tahu mereka juga merasai sepertimana aku rasai selain rakan-rakan yang selalu menyokong ku dan memahami kerenah ku segalanya ini adalah untuk sebuah kehidupan.

No comments:

Post a Comment