Wednesday, June 10, 2009

MENCARI KEREDHAANNYA


10 mlm 09.


Pencarianku sabenarnya baru bermula dikota Madinah lawatan kami diteruskan lagi dan kali ini diperkuburan BAQI disini disemadikan lebih seribu orang pejuang islam yang telah dijanjikan syurga oleh ALLAH Swt. inilah yang dikatakan pejuang yang tulin yang sanggup menggadai nyawa dengan tanpa meminta sebarang balasan para syuhada ini mayatnya dikebumikan tanpa perlu dimandikan ataupun dikapankan itulah kelebihannya Al FATIHAH.....


Kota Madinah seperti kota-kota lainnya didunia ini sibuk dengan orang berjual beli tetapi ada sesuatu yang unik dimana setiap kali waktu solat segala urusan berjual beli akan terhenti dengan sendirinya dan mereka berduyun-duyun menuju kemesjid bagi menunaikan solat aku amat kagum dengan keadaan itu dan ini amat jauh berbeda dengan ditanah air kita dimana urusan berjual beli berjalan seperti biasa walaupun premis perniagaan milek orang islam laungan azan tidak cukup berkesan untuk menarik mereka kemesjid-mesjid yang berhampiran dan aku tak tahu bila agaknya keadaan akan berubah demi menegakkan syiar islam.


Jauh disudut kecil hatiku andainya setiap kita punya rasa keinsafan inshallah segalanya akan berubah dengan sendirinya tanpa ada sebarang paksaan atau desakan. Aku akan terus memanjatkan doa agar satu hari nanti suasana seperti itu akan dapat kita rasai ditanah air kita sendiri. Inshallah.

No comments:

Post a Comment