Friday, June 12, 2009

SUATU KEPUASAN


13 hb. june 2009.


Aku terpegun saketika mengenangkan segala yang telah aku lalui sejak aku datang hinggalah kesaat ini dan aku amat amat bersyukur kerana aku dapat lalui dan apatah lagi dapat melaksanakan umrahku tiba-tiba segala kebimbangan ku yang bermain dibenak fikiran ku terungkai dengan sendirinya, pengajaran yang aku perolehi ialah sesungguhnya ALLAH Swt itu Maha Pengasih, Penyayang, Pengampun kepada semua hamba-hambanya dan niat yang baik itu pasti baik jugalah ganjarannya.



Petang itu semasa dibilek penginapan ku, aku lebih banyak mengelamun kerana aku mengambil terlalu banyak masa untuk kesana, aku masih lagi terpegun kerana bukan sahaja dapat melihat KAABAH malah dapat pula mencium HAJARUL ASWAD yang mana sabelum ini hanya mendengar cerita dari orang-orang atau dari buku-buku yang aku baca kini segalanya terbentang dihadapan mataku. Sabelumnya aku tidak dapat membayangkan semua itu kini segalanya masih jelas belegar-legar dimindaku dan dalam diam aku memasang niat yang aku pasti akan datang lagi jika dengan izinnya.


Kepuasan yang diperolehi tidak dapat digambarkan dengan perkataan apatah lagi dengan perbuatan biarlah ku simpan kemas dilipatan sanubari buat penawar dikala aku keseorangan, kesepian atau kedukaan. Dikesempatan itu jugalah aku menyeru semua rakan-rakan ku agar satu hari nanti dapat berkunjung kesana inshallah.

No comments:

Post a Comment