Friday, May 15, 2009

HARGA SEBUAH PERSAHABATAN:


15hb. may 2009.

Hari ini ketabahan dan keimanan ku benar-benar teruji dan hari ini juga menjadi saksi akan siapakah sabenarnya yang menjadi sahabat kita. Jika suatu ketika dahulu aku hanya membaca atau menonton cerita dari skrip yang sedia ada tetapi kali ini aku berhadapan dengan realiti sabenar dalam kehidupan dan sabenarnya kita tidak memerlukan musuh untuk membunuh kita sahabat-sahabat disekitar kita sudah mencukupi untuk menikam kita dari belakang maupun membunuh kita secara perlahan tanpa menggunakan racun yang bisa.

Aku akur ini mungkin ketentuan ILLAHI dan aku pasrah dan redha menerimanya mungkin dugaan dari ALLAH swt meskipun aku agak kecewa kerana selama ini mereka ini ku anggap sebagai sahabat yang mendapat tempat istimewa didalam hati ini. Inilah realiti perjalanan hidup sabenar yang perlu aku tempuhi dengan apa cara sekalipun dan aku amat yakin yang aku akan mampu bangun semula demi meneruskan perjuanganku yang belum selesai. Jalan yang bakal ku tempuh walaupun dekat tetapi jauh dan penuh berliku dan aku harus pandai mengemudinya supaya akhirnya aku mampu sampai ketepian inshallah.

Hari ini akan menjadi tinta hitam dalam hidupku dan mulai hari ini jugalah aku mula mengenal siapa kawan dan siapa sahabat sejati, semuga tragedi pahit ini akan menjadi tauladan pada diri ini dalam menilai seseorang tidak kira apa jua jantina, keturunan dan kedudukannya. Aku sedar siapalah aku rupanya akulah semut merah itu.

No comments:

Post a Comment