Thursday, May 14, 2009

THINK OUT OF BOX


14hb may 2009.


Hari ini aku memulakan hariku dengan menghadiri mesyuarat disebuah ladang yang tak berapa dari tempatku. Perjalanan yang mengambil masa hampir satu jam ku rasa amat membosankan kerana sepanjang perjalanan apa yang ku lihat hanyalah pokok kelapa sawit atau pun getah sahaja disamping pekan-pekan kecil yang tidak teratur dan kurang terurus keadaannya ini benar mencacatkan penglihatan ku.


Itu bukannya apa yang ingin aku ceritakan disini sabenarnya tetapi apa yang cuba aku ceritakan adalah seringkali kita tidak applikasikan apa yang dipanggil "Independent Mind" dimana kita lebih selesa atau komplesen dengan apa yang telah biasa kita buat justeru itu hasil yang akan kita perolehi juga pastinya akan biasa-biasa sahaja. Terlalu sukar rasanya untuk membawa supaya kita berfikir diluar kotak pemikiran begitu juga untuk menorobos mind set yang telah kita tetapkan.


Lonjakan paridgma hanya akan kita perolehi jika kita bersedia untuk tidak berfikir secara biasa dan aku termenung bersendirian apakah aku akan mampu merubah walapun dalam sekala yang kecil demi kebaikkan bersama.

No comments:

Post a Comment