Monday, May 11, 2009

KEBESARAN ILLAHI


11hb mei 2009.



Sepanjang menempuh kehidupan untuk lebih 30 tahun malam tadi merupakan malam yang meninggalkan satu kenangan yang pasti tidak akan aku lupakan disepanjang hayat ku sesuatu yang berlaku dimana kekuasaan illahi mengatasi segalanya. Angin ribut yang dahsyat telah melanda tempat kediaman dikebanyakkan penduduk dikompleks ini kesan dari ribut tersebut bukan hanya meranapkan pokok-pokok dan tumbuhan lainnya ianya juga menerbangkan banyak atap-atap rumah kami.


Didalam dentuman petir dan kilat yang sambar menyambar disertai oleh hujan yang lebat disamping deruan angin yang begitu mengerikan bunyinya menerbangkan banyak atap-atap asbestos rumah kami. Akibatnya rumah kami digenangi oleh air hujan yang turun mencurah-curah. Dihati kecil berkata ini adalah hanya sebahagian kecil bencana yang diturunkan berbanding yang lebig besar menanti dikemudian hari. Segala kejadian ini benar-benar menginsafkan diriku kerana nikmat yang diberi jauh mengatasi dugaan yang diterima aku terus menadah kedua tangan ku mengsyukuri diatas segala pemberiannya .


Inilah apa yang sering diperkatan kebesaran Illahi ianya bisa memberi dan mengambilnya pada bila-bila masa sahaja tanpa mengenal tempat dan waktu, bayu yang selalu kita nanti kedatangannya kali ini bertukar menjadi taufan yang mampu meranapkan apa sahaja yang menghalang laluannya. SUBHNALLAH....

No comments:

Post a Comment