Saturday, May 2, 2009

NILAI SEBUAH PERSAHABATAN


2hb may 2009.


Tak beberapa hari lagi aku akan menyambut ulang tahun kelahiran ku yang ke... aku kebelakangan ini sering memikirkan yang secara fitrahnya aku makin menghampiri saat-saat yang paling aku takuti dimana aku akan meninggalkan teman dan sahabat yang sabelum ini merupakan penghibur dan pengkritik selain isteriku yang tersayang setiap detik ketika bersama ada sahaja perkara yang dibicarakan dan setiap kali itu juga ada yang menjadi mangsa keadaan tetapi itu semuanya merupakan ramuan yang menjadikan persahabatan menjangkaui keadaan biasa.


Nilai sebuah persahabatan sebenarnya tidak boleh dikira dengan apa jua peralatan ianya sabenarnya mengatasi segala-galanya dan dia berada didalam kedudukkannya yang tersendiri dan amat luhur sekali. Persahabatan sabenar dibina berlandaskan ikatan rohaniah dan jasmaniah yang terlalu sukar untuk diungkaikan keeratan dan keakraban nilai persahabatan tidak terbatas sesama kita tetapi juga insan-insan yang lainnya. Inilah yang sabenarnya kita cuba cari selama ini nilai sebuah persahabatan sejati.

1 comment:

  1. Phew...bestnya pergi Langkawi, beli chocolate banyak banyak eh...

    ReplyDelete