Saturday, May 9, 2009

SUKAN HARI PEKERJA


Telah beberapa hari ku tinggalkan blog ini tanpa mengemaskinikan, sesuatu yang bukan aku sengajakan tetapi dek tuntutan kesibukkan tugas dan tanggungjawab aku terpaksa korbankan blog aku tetapi ini tidak bermakna aku akan tinggalkan terus ianya hanya sekadar perhentian yang bersifat sementara dan kini aku memulakan lagi penulisan ku demi sebuah cita-cita. Kehidupan dan suasana bening adalah merupakan segala-galanya bagiku begitulah indahnya ciptaan ALLAH swt dan ini semua adalah nikmat untuk kita semua.

Semalam kami mengadakan sukan hari pekerja diestet ini sesuatu yang memang dinanti-nantikan oleh setiap individu pekerja acara kemuncak dimana hadiah diberi kepada para pemenang dapat aku rasakan betapa seandainya aku berada ditempat mereka yang datang merantau beribu batu jauhnya meninggalkan ibu,ayah, isteri, kekasih dan anak tersayang demi sebuah masa depan ianya sedikit sebanyak mampu menjadi penawar kepada segala kerinduan buat seketika dan aku bersyukur kerana setidak-tidaknya dapat menggembirakan anak-anak adam.

Segalanya ini pasti akan ku simpan didalam lipatan sanubari ku sampai bila-bila apatah lagi selepas aku menamatkan kerjaya ku nanti.

No comments:

Post a Comment