Thursday, May 14, 2009

WARKAH TERBUKA

Aku harap apa yang akan aku coretkan nanti tidak akan secara langsung dan tak langsung akan menguris hati sesiapa samada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia. sesungguhnya aku amat menghormati setiap pendapat maupun pandangan dari setiap individu dan jauh disudut hatiku berkata setidak-tidaknya mereka berupaya melahirkan apa yang tersirat didalam pemikirannya.

Apa yang paling aku takuti ialah kepada mereka-mereka yang membisu seribu bahasa tetapi didalam jiwanya penuh tersirat dengan sesuatu yang tak dapat kita tafsirkan dalam bahasa yang mudah dan luhur, makhluk yang sebegini sabenarnya amat sukar untuk dimengerti, sabenarnya inilah yang menjadikan manusia itu unik dan berada didalam kelasnya yang tersendiri dan inilah juga yang sering membezakan antara manusia dan haiwan. Sesungguhnya kita seharusnya meletakkan ini semua didalam keadaan terkawal sepanjang masa dan untuk melakukan itu hanya dengan keimanan yang kukuh dan jitu akan dapat mengatasi segala perasaan dengki dan hasutan syaitan.

Berfikir sajenak lazimnya akan dapat membantu untuk menghindari dari membuat keputusan yang terburu-buru dan tidak tepat agar tiada insan-insan yang teluka dan teraniaya dek kerakusan kita .

No comments:

Post a Comment