Sunday, May 10, 2009

OH IBU.

Untuk pertama kalinya aku cuba catatkan ingatanku sempena hari ibu hari ini dalam diam aku sudah dua puloh satu tahun menjadi bapa dan pastinya ada ibu kepada anak-anak ku. walaupun sebelum ini hari ibu berlalu sileh berganti tetapi kali ini iannya benar-benar memberi makna yang mendalam pada diriku. Ibu yang ku maksudkan bukanlah hanya ibu kepada anak-anakku malah ibu yang melahirkan ku untuk menikmati keindahan alam maya ini.

Aku amat bertuah kerana masih mempunyai ibu dan aku amat menghargai segala pengorbanannya untuk membesarkanku dan saterusnya menjadikan aku seorang manusia yang berguna dan mampu menabur sedikit bakti kepada negara. Pengorbanan ibu sabenarnya tidak dapat dinilai dengan wang ringgit apatah lagi dengan harta benda dan aku sering mengingatkan diri aku bahawa akan tidak akan ujud didunia ini tanpa ayah dan ibu yang tercinta.

IBU ENGKAULAH RATU HIDUPKU, Sejauh mana pun aku pergi ibu akan tetap di hatiku semuga ALLAH MEMBERKATI APA JUA YANG SEDANG IBU LAKUKAN . Ibu kepada anak-anak ku sekalung tahniah diatas jasa dan pengorbanan mu yang tak pernah mengenal erti penat dan jemu selamanya .

No comments:

Post a Comment