Thursday, May 21, 2009

Perjalanan yang hampir terhenti.


21hb. may 2009.


Ada beberapa insiden yang berlaku terhadapku benar-benar meninggalkan kesan yang mendalam dalam diriku sehingga adakalanya membuat aku termenung sendirian mengenangkan situasi itu. Sungguhpun pada hakikatnya aku masih juga aku tetapi kejadian-kejadian ini sabenarnya menginsafkan kita akan betapa beruntungnya aku kerana masih dapat meneruskan kehidupan ini seperti biasa.


Kali pertama ialah dimana jeep yang aku naiki bersama penolong pengurus aku pada ketika itu Tn Hj zakaria hamid yang kini telah berpindah kesyarikat lain ketika membuat rondaan kerja biasa tiba-tiba telanggar lubang laluan air yang ditutupi rumput dan terbalek beberapa kali, mujurlah tiada kecederaan berat yang menimpa kami hanya jeep sahaja yang rosak teruk.


Kali keduanya pula semasa perjalanan pulang dari menyertai sukan kebangsaan Risda diPerlis dan semasa didalam perjalanan pulang melalui Lebuh Raya Utara Selatan terdapat tumpahan minyak diesel diatas jalan raya dan kebetulan ketika itu hujan turun dengan lebat dan tanpa ku sedari tiba-tiba kenderaan yang ku pandu berpusing-pusing tanpa dapat dikawal dan akhirnya aku melanggar penghadang kiri dan kanan jalan.


Iktibar yang aku dapat adalah TUHAN MASIH MENYAYANGI AKU dan aku samestinya melakukan sebaleknya........

No comments:

Post a Comment