Saturday, May 23, 2009

HARI-HARI YANG SEPI


24hb.may 2009.


Minggu lepas merupakan minggu yang sibuk bagi diriku seolah-olah 24jam sehari yang ada tidak mrncukupi aku tak tahu ada kalanya keadaan seperti ini berlaku pada diri kita dan itulah yang aku alami dan aku sendiri tidak tahu apakah yang menyebabkan kesibukkan itu yang aku sedar masa beredar terlalu pantas dan hari sileh berganti tanpa menunggu kita.


Aku pasrah sabenarnya, segalanya ada kaitan dengan pengurusan masa dan diri kita yang sering alpa atau leka akan kepentingan mengurus masa dan ingatlah manusia akan sentiasa didalam kerugian andainya tidak menggunakan masa dengan sebaiknya. Lazimnya kita akan menggunakan kesibukkan sebagai alasan untuk tidak membuat itu dan ini, kita tidak akan pernah mengakui yang segalanya itu berpunca dari kelemahan diri kita sendiri itu lah sifatnya manusia termasuklah diri aku.


Demi masa mulai hari ini aku akan berusaha untuk memenafaatkan setiap detik dan saat dalam mencari kebaikkan supaya satu hari nanti kita akan semua berada di RAUDHAH. Inshallah.


Jadikan hari-hari sepi ini sebagai pemangkin untuk kita bermuhasabah diri demi mencari keredhaannya.

No comments:

Post a Comment